Cesur punk ruhu, Paris Moda Haftası podyumlarında tarihi referanslarla buluşuyor | Moda trendleri

ilayda

Member
Paris Moda Haftası'nda yağmurla ıslanan bir Cumartesi günü lüks dünyası, punk'ın cesur ruhunu sessiz lüks ve tarihi zarafetle birleştiren bir zıtlık gösterisine tanık oldu. İsyan ve sofistike arasındaki sınırları bulanıklaştıran sergiler, ortaçağ serflerini modern bir dokunuşla çağrıştıran ve 1990'ları anımsatan minimalist bir estetiği benimseyen, zamanı aşan koleksiyonları sergiledi.


Modeller, Paris Moda Haftası kapsamında Hermès'in 2024/2025 sonbahar-kış kadın hazır giyim koleksiyonu için kreasyonlarını sunuyor. (Fotoğraf: JULIEN DE ROSA / AFP)
Cumartesi günkü sonbahar-kış 2024 gösterilerinden bazı öne çıkanlar:

YILDIZLARIN ALTINDA HERMES: SESSİZ LÜKSÜN KARANLIK KEŞFİ



Nadege Vanhee-Cybulski'nin Hermes'teki görev süresiyle yakından bağlantılı bir terim olan “sessiz lüks”ü keşfetmek, Cumartesi günü Fransız tasarımcının derinin sonsuz olanaklarına dair en son yorumunu açıklarken bir kez daha Paris podyumunun odak noktası oldu. Ancak bu sezon, geç Fransız ressam Soulages'in derin, dalgın tonlarını hatırlatan kara kara deri giysilerle anlatı daha karanlık, daha içe dönük bir hal aldı. (Ayrıca okuyun: Yamamoto'nun punk'tan ilham alan isyanı, Loewe'nin mazlum teması ve Miyake'nin sanatsal simyası Paris Moda Haftası'nda parlıyor )

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

Siyah, yıldızlı bir gecenin fonunda parıldayan bu parçalar, bazen çivili, zırh benzeri yelekleri anımsatan sert bir tavır sergiliyordu. Ancak bu vahşilik alt tonu, koleksiyonun kesimlerinin doğal yumuşaklığı ve detaylarındaki titizlik ile ustaca dengelendi.

Fırfırlı tokalar ve dar pantolonlardaki hafif fitiller, Vanhee-Cybulski'nin Hermès'in miras işçiliğini yenilikçi tasarımla birleştirme konusundaki becerisini ortaya koydu. Bu daha koyu renk paletinin ortasında, koleksiyon boyunca şiirsel bir şekilde ören sessiz flaşlar ortaya çıktı. Abartısız zarafete yapılan bu vurgu, Vanhee-Cybulski'nin, malzeme zenginliğinin ve işçiliğin gösteriş gerektirmeden zafer kazandığı vizyonunun somut örneğidir.

WESTWOOD: DOĞA, SERF VE BİR TUTMA PUNK


Paris'in ısrarcı çiseleyen yağmuruna göğüs geren K-pop yıldızı Sandara Park, Vivienne Westwood adına Andreas Kronthaler'a liderlik ederek boncuklu punk korsesiyle seyirciyi büyüledi ve kamera flaşlarının ortasında “Noblesse” tabelasını salladı. Gösteri, müzisyenlerin ağaç kütükleri arasında doğal sesler çıkararak koleksiyonun tarihi ve asi ruhunu yansıtan tuhaf bir ton oluşturduğu, parlak bir şekilde aydınlatılmış atriyumdaki eksantrik bir performansla başladı.

Açılış toplulukları izleyiciyi çağdaş kaynaşmaların ortasında zamanda geriye götürerek ortaçağ çiftlik işçisi serfin özünü aktardı. Tasarımlarda taytlar, iç çamaşırını andıran askılar, mistik tılsımlar ve kalın örgü kazakların üzerinde geçmişten hikayeleri anımsatan gözyaşı damlası şeklindeki kesikler akıllıca bir araya getirildi.

Hem erkek hem de kadın modeller, büyük mavi konik sutyen korsesi ve vurgulu geniş omuzlara sahip giysiler gibi göze çarpan parçalarla 80'lerin ikonik Westwood punk ruhunu temsil ederek gururla yürüdü. Podyum, zıt tarihsel referansları birleştiren eksantrik, göz alıcı görünümler için bir tuvaldi – Kral Arthur ve şövalyelerini anımsatan gümüş bir korsaj ve göğüs zırhı gibi, İngiliz glam rock'ının en parlak dönemini de hatırlatan bir disko parlaklığı gibi.

Cesur punk ruhu ile nostaljik bir hikayenin karışımı olan bu koleksiyon, markanın farklı etkileri birleştirme ve baştan sona isyan yaratma konusundaki ustalığını bir kez daha doğruluyor.

İKİNCİ YILDA OYMA TASARIMCI


Zarif incelik, minimalizm ve gündelik bir dokunuş Carven'ı karakterize etmeye devam etti. İlk olarak 1945 yılında Marie Louise Carven tarafından kurulan geleneksel ev, çeşitli erkek kreatif direktörlerin liderliğinde 2009 ve 2018 yıllarında yeniden kurulduğundan bu yana gelişti. Louise Trotter, kuruluşundan bu yana seriye katılan ilk kadın lider oldu ve Cumartesi günü ikinci koleksiyonunu sundu. Markanın 1950'li yıllardan gelen kökenlerini, 1990'lı yılları hatırlatan minimalist bir estetikle ustaca birleştiriyor.

Gösteri iddialı bir parçayla başladı: Yuvarlak omuzlu, hem bol hem de Trotter'ın Carven'a gittiği yeni yönü simgeleyen kahverengi bir ceket.

Bu parça boyutları ve algıları olan bir koleksiyona zemin hazırladı. Akıllıca iki boyutlu görünen göz yanılsaması etkisine sahip çarpıcı bir elbise. Çıplak ten üzerine gelişigüzel bir şekilde örtülmüş büyük boy gri ceket, koleksiyonun zarif çekiciliğinin en iyi örneğiydi ve cildi, incelikten ödün vermeden ortaya çıkarıyordu.