Chanel, Deauville'in köklerinden yararlanıyor; LV'den Ghesquière, PFW 2024'te 10. yılını kutluyor | Moda trendleri

ilayda

Member
Chanel, moda ile filmi harmanlayan sinematik bir saygı duruşuyla, son sunumu için Paris Moda Haftası izleyicilerini kurgusal bir Deauville'e taşıdı. Başrollerini Brad Pitt ve Penélope Cruz'un paylaştığı, Normandiya'daki sahil kasabasını konu alan siyah beyaz kısa film, Chanel'in köklerini hatırlattı. Gabrielle “Coco” Chanel'in 1920'lerdeki parlak dönemini 70'lerin dramasıyla birleştiren tasarımcı Virginie Viard, kurucunun “deniz kenarındaki kış tatillerinden” cinsiyete dayalı akışkan gardırobunu yarattı. Deauville, Chanel'in ve muhtemelen Paris moda endüstrisinin gidişatını değiştirdi. (Ayrıca okuyun | Anant Ambani-Radhika Merchant'ın düğün öncesi için Isha Ambani'nin megawatt beyaz lehenga'sı elmaslar ve incilerle süslendi)


Paris Moda Haftası kapsamında modeller, 2024/2025 sonbahar-kış kadın hazır giyim koleksiyonu için Louis Vuitton kreasyonlarını sunuyor. (AFP)

Salı günü ilk koleksiyonunun 10. yılını kutlayan Louis Vuitton tasarımcısı Nicolas Ghesquière'in son defilesi de dahil olmak üzere Paris Moda Haftası Sonbahar-Kış 2024 hazır giyim defilelerinden öne çıkanlar:

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
DEAUVILLE, FİLM


Pastoral kasabadaki aşıklar olarak gösterilen Pitt ve Cruz, orta boy Chateaubriand bifteği eşliğinde sahil kenarında eğlence ve dostluk sahneleri ile dev plazma ekranlarda ortaya çıkan romantizmi izleyen konukları büyüledi.

Yumuşak plaj şapkalarıyla Viard'ın sonbahar estetiğini etkileyen Deauville, Chanel'in lisanslı şapkacılıktan devrim niteliğinde tasarımcıya yolculuğunda önemli bir rol oynadı.

Viard, “Deauville ev için her şeyin başladığı yer” dedi. Chanel burada etrafındaki dünyadan ilham aldı: balıkçıların tuzlu ve çizgili üniformaları, yarış pistindeki atların hızı, kumda güneşlenen şık hanımlar.

Viard, kalın denizci kazakları, kemerli bornoz tarzı paltolar ve omuzları açık paltolarla “Bu koleksiyon için Deauville gezinti yolunu yeniden yarattık” dedi. Renkler pembe, açık mavi ve turuncuyla şehrin romantik gökyüzünü anımsatıyordu.

Şiirsel yansımalara ve ince oranlı paltolara rağmen, aksesuar tutkusu bazen dikkati giysilerden uzaklaştırıyor ve bazen de Viard'ın görüşünün netliğini gölgeliyordu.

Ortam, Grand Palais'i gerçek suyla dolu gerçek bir plaja dönüştürmesiyle tanınan gösterişli selefi Karl Lagerfeld'in geçmişteki bir gösterisinin anılarını hatırlattı. Bazı katılımcılar dekor ve kıyafetlerin nispeten canlı olmadığını buldu.

VUITTON'UN ON YILI GHESQUIÉRE


Ghesquière koleksiyon hakkında duygusal bir şekilde konuştu. “Bu özel bir akşam, anlamlı bir akşam. Ghesquière, “On yıl önce… 'Başlangıç' hissini, aranızda olmaktan duyduğum büyük mutluluğu hatırlıyorum.” dedi.

Dünyanın tartışmasız en zengin lüks evi olan Louis Vuitton'daki görev süresinin yıldönümüydü.

Devasa, fütüristik, yanardöner çivili bir kürenin içinde ve Louvre'un en eski avlusunda yer alan Ghesquière, mevsimsel trendleri birleştiren ama aynı zamanda “on yıllık bir modaya da tanıklık eden” iddialı bir koleksiyonu tanıttı.

Koleksiyonun teması çökmüş zaman gibi görünüyordu. Sonuç, zaman zaman net bir tematik odaklanmadan yoksun gibi görünen bazı dikkat çekici anların yer aldığı bir sergiydi. Fikirlerin kaynaşması bazen genel anlatıyı sulandırıyor gibi görünüyordu.

Ghesquière, kendine özgü zaman yolculuğu stilinde, tarihsel referansları fütüristik vizyonlarla birleştirme yeteneğiyle tanınıyor; uzay çağındaki gümüş göz bantları, Elizabeth dönemi fırfırlarının sportif görünümleriyle buluşuyor, gösterişli kürklü giysiler ise gerçeküstü, tüylü eldivenler gibi davranıyordu.

Koleksiyon zamanla güven ve odaklanmayla büyüdü. Dokulu dekoratif ceketler zarifti ve parlak renkleriyle Asya kıyafetlerini anımsatıyordu. Bazıları, Ghesquière'in couture'u sokak stili hassasiyetleriyle birleştirme konusundaki yeteneğini sergileyen yenilikçi brogue'larla giyildi.

Louis Vuitton monogram çanta tasarımına sahip yapılandırılmış “pastiş” mini elbise gibi, moda dünyasının içinden kişilerin kameralarını çektiği saf eğlence anları yaşandı. Bir dizi soluk mavi görünüm gibi gözden kaçan bazı noktalar, solgun görünmelerini önlemek için bir miktar renk kontrastından faydalanabilirdi.

En iyi görünümlerde 80'lerin punk dinamiği vardı. Modeller erkek ayakkabılarıyla yürürken, hacimli eteklerdeki balon paçaları hışırdadı; bu, Ghesquière'in kadınsılığı altüst eden tipik bir başarısıydı.

PETA: AKTIVIST VUITTON DIŞINDA TUTUKLANDI


Aktris ve aktivist Célyne Durand, hayvan hakları grubu PETA'nın Louvre protestosundaki Louis Vuitton gösterisi öncesinde LVMH patronu Bernard Arnault'a egzotik derilerin lüks içinde kullanılmasını protesto etmek için melez bir yılan pastası vermeye çalıştıktan sonra Paris'te polis tarafından tutuklandı. söz konusu.

Şirketinde Louis Vuitton'un da yer aldığı Arnault, Salı günü 75. yaş gününü kutladı.

Yarı vanilya ve yarı kan kırmızısı olan “pasta”nın üzerinde “Arnault için 75 yıl, hayvanlar için ölüm” yazıldığı bildiriliyor.

MIU MIU BÜYÜYOR


Miu Miu'nun sonbahar koleksiyonu çocukluktan yetişkinliğe geçişi şakacı bir şekilde ele alıyordu. Miuccia Prada'nın şakacı küçük kardeş markası bir kez daha derin konuları ciddiyetsizliğin merceğinden ele aldı.

Kısa kollu, yuvarlak burunlu ayakkabılar ve abartılı küçültülmüş oranlardaki dış giyim ile pijamalar Tom Hanks'in “Big” filmini anımsatıyordu. Yetişkinlik eldiven ve el çantası, broş ve terzilik olarak kabul edildi.

Öncü tasarımcı, insan doğasının bazen her ikisinin bir karışımı olduğunu söylüyor gibiydi. Bazen koleksiyonda kazaklar, ipek ve kaşmir hırkalar, poplin etekler gibi tasarımlar örgülerle birleştirilirken, değerli kürkü taklit edecek şekilde kuzu derisi işlendi.

Miu Miu'nun kreasyonları her zaman genç bir ruhu bünyesinde barındırır ve zarafeti şakacı meydan okumayla birleştirir. Bu, bazen kontrast oluşturan klasik parçaları, geleneksel moda normlarına meydan okuyan iç çamaşırı veya spor kıyafetlerle eşleştirmek gibi beklenmedik stil seçimlerinde açıkça görülmektedir.