Londra Moda Haftası yenilikçi tasarımları ve kültürel ilhamı kutluyor | Moda trendleri

ilayda

Member
Dünya çapındaki göçlerin getirdiği kültürel zenginlik, aile nostaljisi ve Londra yaşamının yoğun temposu, kentin Moda Haftası'nın ikinci gününü Cumartesi günü karakterize ederken, gelecek vaat eden tasarımcılar gelecek sezon için stillerini sergiledi. Yeni yeteneklerden Burberry gibi tanınmış markalara kadar yaklaşık 60 tasarımcı, alışveriş yapanların ve moda fenomenlerinin ilgisini çekmeyi umarak yeni tasarımlarını beş gün boyunca sergileyecek.


Bir model, Londra'daki Londra Moda Haftası sırasında Robyn Lynch podyum defilesinde bir kreasyonu sunuyor. (REUTERS/Hollie Adams)

Etkinliğin 40. yıl dönümü etkinliği aynı zamanda modellerin vücut şekilleri, yaşları ve ten tonlarının yanı sıra tasarımcıların koleksiyonlarına da daha fazla çeşitlilik ve kapsayıcılık getiriyor.

Kriket heyecanını daha önce hiç olmadığı gibi, yalnızca HT'de keşfedin. Şimdi keşfedin!
Çok kültürlülük mercek altında


Sierra Leone doğumlu tasarımcı Foday Dumbuya'nın markası Labrum London, günü göçmenlerin beraberlerinde getirdikleri kültür çeşitliliğini kutlayan “Renklerle Yolculuk” koleksiyonuyla kapattı. Elizabeth II İngiliz Tasarımı 2023 Ödülü'nün kazananı, daha klasik kesimlerde doku oyunlarına, gazete desenlerine veya monogram desenlerine odaklandı. Göçmenlerden gelen “ilham verici hikayeler” olduğu kadar koyu maviden siyaha, turuncuya, kahverengiye, sarıya ve yeşile kadar pek çok ton vardı. (Ayrıca okuyun: Londra Moda Haftası, kasvetli ekonomik ortamda tüvit ve Y2K'yı bir araya getiriyor )

Bazı modeller, çatışmadan kaçan ve eşyalarını yanlarında götüren insanlara selam vermek amacıyla başlık olarak bavul taktı. “İnsanlar farklı nedenlerle taşınıyor ve taşındıklarında kültürlerini de beraberlerinde getiriyorlar. Dumbuya, AFP'ye verdiği demeçte, “Biz de bu gece kutlamak istediğimiz şeydi” dedi. Modellerden biri, sırtında Filistin bayrağı da dahil olmak üzere “tarih boyunca önemli göç hareketlerine katılan ülkelerden” onlarca bayrağın yer aldığı büyük bir çerçeve taşıyordu.

Yaratıcı, bunun siyasi bir mesaj ve hoşgörü çağrısı olduğunu savundu. “Bu sadece birbirimizi desteklememiz gerektiğini göstermekle ilgili. Nerede olduğumuzun hiçbir önemi yok. İnsanların hayatları en önemlisidir” dedi Dumbuya. “Nerede olursanız olun… Filistinli, Yahudi, her ne olursa olsun, bu dünya bizim. Bu sadece bu insanları şeytanlaştırma meselesi değil.

Eski fotoğraflar


Dublin doğumlu erkek giyim tasarımcısı Robyn Lynch, defilesinde kız kardeşinin Gal dansçısı olarak kariyerinden ilham aldı ve yüksek vuruşlar, ışıltılı kostümler ve tutkulu seyircilerin eski fotoğraflarını ilham kaynağı olarak kullandı. Monogramların kullandığı tasarımlarında Celtic düğümlerine ve düğümlerine yer veren tasarımcı, “Bütün hafta sonlarını spor salonlarında yarışarak geçirdiğimi ve sahnede ve sahne dışında yaşanan tüm ihtişamı ve dramayı gördüğümü hala hatırlıyorum” dedi.

Lynch'in tasarımları arasında elmas kaplı jortlar (kot şortlar), elastik geçmeli kemerli uzun bir kapüşonlu üst serisi ve ceviz rengi kahverengi, şemsiye mavisi, mat siyah ve yulaf sütü beyazı renk paletine sahip lazerle işlenmiş kot pantolonlar yer alıyordu.

Metropolde yaşam


Daha önce modeller, Londra'nın ünlü kırmızı çift katlı otobüslerinde geleneksel danstan ilham alan kıyafetlerle geçit töreni yapmıştı. İngiliz tasarımcı Ricky Wesley Harriott, kendi markası SRVC için defileyi, modern “profesyonel kadın kıyafetlerinden” ilham alan “İnsan Kaynağı” adlı bir koleksiyonla açtı.

Tasarımcı, “metropoldeki yaşamı kutlamak” için modellerini Londra'nın ikonik kırmızı çift katlı otobüslerinde, baş döndürücü topuklar üzerinde oturarak geçit töreni yaptırdı. Defilede, gümüş XXL halka küpelerden her parmağı kapatan yüzüklere kadar göz alıcı aksesuarlarla birlikte koyu renklerde, belirgin omuzlara sahip sert ve yapılı ceketler yer aldı.

Masal


Hint-Nijerya mirasından ilham alan tasarımcı Priya Ahluwalia, toprak kırmızısı, turuncu ve mavi tonlarında erkek ve kadın modellerin etkileyici house müzik eşliğinde yer aldığı defilesinin ardından kutlandı. Tasarımcı, bu sezona yönelik tasarımlarında birlikte büyüdüğü Hint ve Batı Afrika masallarını kullandı; Ayı İsteyen Prens, Sihirli Keman ve Leoparın Beneklerini Nasıl Aldı gibi. İngiliz Vogue'a söyledi.

“Hikayelerin hayatımı nasıl etkilediğini, sevdiğimiz hikayeleri neden sevdiğimizi ve bunların nesilden nesile nasıl aktarıldığını düşündüm” dedi. Ahluwalia, tasarımlarındaki trikolardaki korse benzeri detayların, koleksiyonunu araştırırken izlediği Netflix dizisi “Queen Charlotte: A Bridgerton Story”den ilham aldığını söyledi.

Ahluwalia markasını 2018 yılında piyasaya süren tasarımcı, sınırlı miktarda kumaşla çalışıyor, çoğunlukla ileri dönüşüm yapıyor ve israfı sınırlamak için patchwork tekniklerini kullanıyor. LFW, Brexit sonrası ticaret engelleri ve ülkenin yaşam maliyeti krizinin ortasında, İngiltere moda endüstrisi için çalkantılı bir zamana denk geliyor. Zorlu ekonomik ortam, bazı yeni tasarımcıların İngiliz moda etkinliklerine yatırım yapmanın uygulanabilirliğini sorgulamasına bile yol açtı.

Yükselen yıldız Dilara Fındıkoğlu, geçtiğimiz eylül ayında gösterisini maddi nedenlerden dolayı etkinlikten günler önce iptal ettikten sonra manşetlere çıkmıştı. LFW direktörü Caroline Rush, AFP'ye verdiği demeçte, Britanya'da yaklaşık 900.000 kişiyi istihdam eden ve İngiliz ekonomisine 21 milyar pound (26 milyar dolar) katkıda bulunan sektörün “inanılmaz derecede zorlu zamanlarla” karşı karşıya olduğunu söyledi.