Milano Moda Haftası'nın Öne Çıkanları: Fendi, Del Core ve Antonio Marras Gösteriyi Çaldı | Moda trendleri

ilayda

Member
Kürk karşıtı bir protestocu, Çarşamba günü, çoğunlukla 2024-25 sonbahar-kış kadın modasının yer aldığı Milano Moda Haftası'nın ilk gününde Fendi defilesine saldırdı. PETA aktivisti, modellerin finaline katıldı ve güvenlik tarafından götürülmeden önce “Hayvanlar kıyafet değildir” yazan bir pankart kaldırdı. Hayvan hakları grubu Fendi'yi gerçek kürke sentetik alternatifler kullanmayı kabul eden diğer küresel moda markalarına katılmaya çağırıyor.


Milano Moda Haftası: Fendi, Del Core ve Marras kadınları önümüzdeki kış için koruyucu giysilerle sarıyor

Fendi neredeyse bir asır önce Roma'da bir kürk ve deri mağazası olarak kuruldu ve son yıllarda podyum gösterilerinde daha az görülmesine rağmen kürk, markanın DNA'sının merkezi bir parçası olmaya devam ediyor. (Ayrıca okuyun: Milano Moda Haftası, yeni ortaya çıkan siyah tasarımcılara ışık tutuyor ve ayrımcılıkla mücadele için girişim başlatıyor )

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

Çarşamba programlarından bazı öne çıkanlar:

FENDIS faydacı görünüm


Kim Jones, Fendi'nin bir sonraki soğuk hava sezonu için koyu renk paletinde farklı bir dokunuşla kullanışlı görünümler yarattı. Dış giyim, geniş kollu ve kavisli çizgilerle tasarlandı ve balıkçıların bazen kollarla bağlanan atkı veya hırka ördüğü gibi üst üste katlanan çapraz örgülerle rahat hale getirildi.

Kaygısız bir tavır sergilemek için fitilli bodyler, deri pantolon ve kürklü ceketle açık bırakıldı. Tek omuzlu trikolar, parlak deri etekler ve botlarla kombinlenerek küresel ısınmaya karşı koruma sağlıyor.

Jones, koleksiyonun 1980'lerin İngiliz alt kültürünü, tanıştıklarında “çok şık bir takım elbise” giyen markanın erkek giyim ve aksesuar tasarımcısı Silvia Venturini Fendi'nin somutlaştırdığı Roma stiliyle birleştirmeyi amaçladığını söyledi.

Jones, “Bu, Fendi'ye bakış açımı temelden şekillendirdi” dedi. “Bir kadının giyinme şeklinin onunla önemli bir ilgisi vardır. Ve bunu yaparken de eğlenebilir.”

ANTONIO MARRAS'IN KAHRAMANCA HARCI


Sardunya doğumlu İtalyan tasarımcı Antonio Marras, her sezon yeni bir koleksiyon yaratmakla kalmıyor. Tamamen yeni dünyalar yaratıyor. Marras, Sardunya'nın en ünlü kahramanı, ortaçağ prensesi Arborea'lı Eleanor'u kutladı ve podyum koleksiyonunun Haberin Detaylarıını oluşturan şahin avcısıyla bir diyalog kurdu: İmparatorluk bel elbisesinin üzerine işlemeli bir pelerin giyen Eleanor. İskoç eteği giymiş şahin, işlemeli bir kazak ve ağır yürüyüş botları.

Bir gözlemevinin kalıntılarından sanki başka bir dünyadan ya da kış uykusundan gelmiş gibi sarmaşıklarla büyümüş modeller ortaya çıktı. Koruyucu pelerinler, tığ işi miğferler ve göğüs zırhı olarak korseler giymişlerdi. Baklava desenli trikolar sanki zırhmış gibi gümüş aksesuarlarla yapılıyordu; Ceketlerde şortları kaplayan büyük tutamlar bulunuyordu. Yüzü kapatan kapaklı devasa beyaz başlık, yaprak desenli transparan şifon elbiseye dramatik bir hava kattı.

Koleksiyonda narin çiçekler, sağlam kareler ve ekoselerden oluşan bir karışım yer alıyordu. Gevşek ipliklere veya keskin boncuklara sahip tamamlanmamış veya yapısı bozulmuş giysiler, sanki kullanıcı doğal dünyayla yeniden birleşebilecekmiş gibi koleksiyona organik bir his verdi.

Koleksiyonun motifi taytlarda, çoraplarda veya çantalarda tasvir edilen kırık bir kalpti. Geleneğe göre Sardunya'nın birleşmesinden sonra Eleonore vebadan öldü ve Marras'ın anlattığına göre bu durum onu sevgili şahin avcısını terk etmeye zorladı.

DİZEL YAKINLAŞTIRIYOR


Sanat yönetmeni Glenn Martens, son defilesini dünyanın dört bir yanından gelen 1000 büyütülmüş Diesel hayranının bulunduğu bir duvarın önünde sahneledi; bu hayranlardan bazıları, makyaj yapmak veya kelimenin tam anlamıyla kaslarını esnetmek için moda ışığındaki anlarından yararlandı. En az bir anne Haberin Detaylarıda geziniyordu.

Kameralar, gösteriden 72 saat önce Martens ve ekibinin hazırlıklarını yaptığı kamera arkası görüntülerini yayınlamaya başladı. Martens, gösteri notlarında “Dizel bir moda demokrasisidir, bu nedenle normalde gizli kalacak olanı açığa çıkarmamız doğaldır” dedi.

Martens tekstil deneylerine devam etti; başka bir şeye dönüşen, çiçek deseninden hayvan desenine veya tam tersi, koyu çiçek deseninden fırlamış gibi görünen parlak kırmızı bir alt katmana dönüşen kumaşlar yarattı. Etkiler, değişen kıyafetlerle, geçicilik hissiyle bir tür kutlama kıyamet senaryosu yarattı.

Ekose pantolonlar sanki eriyormuş gibi kayboluyor gibi görünüyor, gösteri notlarının “yanmış” olarak tanımladığı bir süreçte; Kaybolan baklava desenli mini elbisenin içinden bir sütyen üstü fırladı. Teknoloji ne olursa olsun, tamamı Diesel'e ait ve markanın yeni gizeminin bir parçası olarak Veneto'daki genel merkezinde gizli tutuluyor.

DANIEL DEL CORE KOZALARI


Alman doğumlu tasarımcı Daniel Del Core, son koleksiyonu için bir renk patlamasına ve daha vücuda oturan bir silüete geçmeden önce, zarif gündüz görünümleri için karısını zengin kaşmirlerle kaplıyor, onu yumuşak, kalın örgüler ve koruyucu kumaşlarla sarıyor.

VIP giyinmeden sorumlu olan Gucci mezunu, sahne arkasında “birçok kadının beğenebileceği” bir koleksiyon yapmak istediğini söyledi. Her şeyin basit ama yine de şık olmasını istedim.

Sezonun öne çıkan parçalarından biri kolsuz, fermuarlı korse ceketiydi; bazen kalın, kısa bir süveterle kombinleniyor ya da yakası gelişigüzel açık bırakılıyor ve kristallerle kaplanıyordu. Tığ işi uzun elbiseler püsküllerle süslendi ve büyük, büyük kapüşonlar kişisel bir barınak oluşturdu. Del Core, insan formunun sivri kısımlarını doğrudan karşılıyor; kalça kemiklerini, dizleri ve meme uçlarını küçük yukarıya bakan uçlarla vurguluyor; merengue kıvrımlarının özel bir versiyonu, en iyi yeşil ve kırmızı fotoğraf baskılı zarif bir elbise üzerinde görülüyor.

“Hepimizin sivri tarafları var. “Bak ama dokunma” gibi bir şey bu. “Biraz seksi” dedi ve ekledi. “Sanırım biraz nezakete ihtiyacımız var.”

ROBERTO CAVALLI'NİN MERMER İLHAMI


Kreatif direktör Fausto Puglisi, en son Roberto Cavalli koleksiyonu için akla gelebilecek her tekniği kullanarak İtalyan mermerinin tekstil versiyonlarını yeniden yarattı. Cavalli'nin şehirli rock 'n' roll silueti, uzun, dökümlü sahne elbiseleri, seksi babydoll görünümleri içeriyordu; şehirli şık mini etek ve ceket kombinleri ve parlak işlemeli trençkot şehir hayatını yansıtıyordu. Seksi yırtmaçlı, kesikli ve entegre pelerinli bir dizi güzel kadife elbise gösteriyi tamamladı. Puglisi kuliste şunları söyledi: “Şu anda biraz zarafete ihtiyacımız var. Aynı zamanda güçlü, sağlam ve zarif olmak istiyorum.”