Paris Moda Haftası: Issey Miyake'nin sonbahar-kış koleksiyonu moda ve sanatı birleştiriyor | Moda trendleri

ilayda

Member
Perşembe günü Paris'teki Palais de Tokyo'daki beyaz, dezenfekte edilmiş podyum, duvarlara tablo gibi asılan pilili giysilerle süslendi. Gösteri, Issey Miyake'nin sergisinin temasını çağrıştırıyordu: Fransız sanatçı Ronan Bouroullec'in moda ve çizimlerinin sessiz bir güçte birleşimi. Paris Moda Haftası'ndaki işbirliği, renklerden korkmayan, alışılmadık derecede şiirsel bir koleksiyonla sonuçlandı. İşte 2024 sonbahar-kış erkek defilelerinden öne çıkanlar:


Modeller, 18 Ocak 2024'te Paris'te Paris Moda Haftası kapsamında erkek hazır giyim Sonbahar-Kış 2024/2025 koleksiyonu için Issey Miyake'nin kreasyonlarını sunuyor. (Fotoğraf: Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP)
MIYAKE'NİN SANAT DERSLERİ


Hayal gücünün kaleydoskopuyla sahneye çıkan Homme Plisse Issey Miyake koleksiyonu, doku ve renk arasında bir yolculuktu. Bu sezonun tekliflerinde, Bouroullec'in canlı çizimlerinin evin gevşek, kısaltılmış ikonik kıvrımlarında tasarruflu kullanılması, abartısız bir etki yarattı. Giysilerin her parçası akıcı ve canlı bir şekilde hareket ediyordu.

Amazon indirim sezonu geldi! Şimdi kendinize davranın ve tasarruf edin! buraya tıklayın

Giysiler, ruhani çizimleri giysinin somut, hareketli doğasıyla birleştirerek giyilebilir sanat alanına sanatsal bir vizyon kazandırdı. Çoğu durumda, kıvrımların çizimlere hayat verdiği, hareketsizlikte bile bir hareket yanılsaması yarattığı, gölge ve ışığın dansı gibi hissettirdi.

Bir model, 18 Ocak 2024'te Paris'te Paris Moda Haftası kapsamında erkek giyim hazır giyim sonbahar-kış 2024/2025 koleksiyonu için Issey Miyake'nin kreasyonunu sunuyor.  (Fotoğraf: Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP)

Bir model, 18 Ocak 2024'te Paris'te Paris Moda Haftası kapsamında erkek giyim hazır giyim sonbahar-kış 2024/2025 koleksiyonu için Issey Miyake'nin kreasyonunu sunuyor. (Fotoğraf: Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP)

Bu ilham verici tasvirdeki sayısız rüya gibi anların arasında renk blokajının çarpıcı anları da vardı. Bir model, yeşil bir kol ve siyah bir tunikle keskin bir kontrast oluşturan hacimli vermilyon kumaşı soyut bir şekilde tutuyordu. Cesur bir etkileşime yol açtı.

Bouroullec koleksiyonun özünü daha derinlemesine araştırdı ve işbirliği üzerine düşündü. Bunu “olağanüstü bir deneyim” olarak nitelendirdi. Bouroullec, “Çalışmalarımın giyim tasarımıyla ortak ve zıt yönleri hakkında pek çok şey keşfettim” dedi. Bu projeyi hayata geçiren şeyin sadece sinerjiler değil, aynı zamanda iki disiplin arasındaki mesafe olduğunu ve bir sanatsal ifade biçimi olarak modanın sınırlarını yeniden tanımladığını söyledi.

DAVET SANATI, PARİS MODA HAFTASI YOLU


Moda endüstrisinin abartılı davetlere olan tutkusu, dijital çağda ve iklim konusunda giderek daha bilinçli hale gelen dünyada tuhaf bir kalıntı olarak kaldı. Paris her mevsim benzersiz, genellikle el işi davetiyeler teslim eden bir kurye labirentine dönüşüyor; bu da endüstrinin büyüyen çevre bilinci anlatılarıyla tam bir tezat oluşturuyor. En iyi moda evleri, podyum temalarına ilk bakışı sunan davetiyeleri tasarlamak için yarışıyor.

Kenzo, Nigo'nun gösterisi için her sayfasında “Kenzo” yazan ve konuk ayrıntılarının bir kitap ayracı üzerine zarif bir şekilde el yazısıyla yazılmış olduğu ciltli bir kitap teklif etti. Loewe, göz alıcı sanat eserleriyle süslenmiş iki metrekarelik bir eşarp ve gösterinin bilgilerinin yer aldığı bir kart üzerinde bir rozet gönderdi. Pharrell'in Amerika esintili defilesinin özünü yakalayan Louis Vuitton, daha müzikal bir tema seçti ve davetiyeleri metal armonika içeren bir kutu şeklinde teslim etti.

Bununla birlikte, endüstri daha sürdürülebilir uygulamalara doğru ilerledikçe, yaratıcı ifadeyi çevresel sorumlulukla dengeleyerek davet sanatının da gelişmesi muhtemeldir.

VAN NOTEN'İN PİST İSYANI


Çelişkilerin ustası Dries Van Noten, son defilesini klasik takım elbise ceketine göz alıcı bir dokunuşla açtı; ceket gibi bol kesimli ama beklenmedik bir şekilde kısa yün kollarla kısaltılmış. Parça, kısaltılmış kesimler, kontrast dokular ve akıcı silüetlerle karakterize edilen bir koleksiyonun tonunu belirliyor. Sıra dışı tasarımlar koyu, düşünceli tonlarda kendini gösterdi; düzgün düğmelerle süslenmiş gösterişli bir gömlek, altındaki parlak siyah deri iç çamaşırını ortaya çıkardı. Teatrallik, akıcı mavi bluzun Shakespeare tarzı fırfırlı gevşekliğini tamamlayan fırfırlı siyah eldivenlerle daha da artırıldı.

Belçikalı tasarımcının, tarihi motifler ile modern alt kültürlerin kendine özgü karışımıyla karakterize edilen koleksiyonu, çağdaş erkekliğin gelişen anlatısını araştırdı. Dokusal keskinliği yumuşak akıcılıkla dengeleme yeteneği, terziliği akıcı çizgilerle birleştiren ve zengin, dokunsal malzemelerden üretilen paltolarla ifade edildi.

Cesaret Van Noten'un vazgeçilmezidir ve bu koleksiyon da bir istisna değildi. Canlı renk patlamaları normalde sessiz olan renk paletini vurgularken göz alıcı desenler görsel derinlik kattı. Modeller podyumda yürüdü, her biri planlı bir düzensizliği temsil ediyordu; Van Noten'in görünüşte farklı unsurları ilgi çekici topluluklar halinde karıştırma yeteneğinin bir kanıtı.

Genellikle gelenek ve yenilik arasında kalan bir moda ortamında, Van Noten'in benzersiz yolu açık: işçiliğe saygı göstererek normlara meydan okumak.

LEMAIRE'İN ÇEŞİTLİ LÜKS VE MÜKEMMELLİK BİRLEŞİMİ


Le Marais'in tarihi yerleşim bölgesinde, Lemaire'in gösterisi, yeni merkezde düzenlenen bir stil ve kültürel hikaye anlatımı senfonisiydi. Christophe Lemaire ve Sarah-Linh Tran, bale benzeri zarafeti folklorik yetenekle birleştirerek katmanlama konusunda bir ustalık sınıfı sundu. Dairesel bir sahnede modeller cömertçe tasarlanmış katmanlar halinde dans ederek her dönüşte kıyafetlerle olan yakın bağlantıyı yansıtıyordu.

Giysilerin kendileri çok şey anlatıyordu – karmaşık işlemeli yakalara sahip koyu renkli gömleklerden üzengi taytlar ve blok topuklularla eşleştirilmiş şeffaf üst eteklere kadar, Batı ve Doğu Avrupa etkilerinin bir karışımını akla getiriyor.

Lemaire'in yumuşak terzilik konusundaki uzmanlığı her parçada açıkça görülüyordu. Erkeksi takım elbise ceketleri, elle kıvrık manşetli geniş pantolonlar ve havacı kürkü ve yağmurluklar da dahil olmak üzere geniş bir dış giyim yelpazesi rahat bir zarafet yayıyordu. Renk paleti liken, kaymak ve yanık kızarmış ekmekten oluşan hoş bir karışımdı.

Gösterinin samimi ortamı, konukların elle çizilmiş devedikeni baskılarından bale ve pijama unsurlarının hassas etkileşimine kadar titiz işçiliği yakından görmelerine olanak tanıdı.

Aksesuarlar, soyut bolo kravatlar ve çantaları süsleyen küçük gümüş çanlarla markanın folklorik temasına bir gönderme niteliğindeydi. Lemaire sadece kıyafetleri sergilemekle kalmadı, izleyiciyi modanın kültürel konularla iç içe geçmiş bir anlatı olduğu bir dünyaya davet etti.