Sessiz Lüks İçin Gürültü Yapın | moda trendleri

ilayda

Member
Lüks bir etiket giydiğinizde, logolar ve bariz markalaşma yoluyla yüksek sesle konuşmasını istersiniz. Ancak son zamanlarda, güçlü de olsa basit bir eğilim hakim oldu. Sessiz bir lüks sunuyoruz: temiz, yüksek kaliteli ve zamansız. Tasarımcı Nachiket Barve, “Logoların ve gösterişli detayların yokluğunu kutluyor ve daha ince, daha sessiz estetiğe odaklanıyor,” diyor ve ekliyor: “Birinci sınıf kaşmir palto, el dokuması Jamdani sari, yağlı deri çanta veya hatıralar olabilir. ” . Bu, kişisel tarzınızı yansıtan ve bilenlere hitap eden bir görünümün küratörlüğünü yapmakla ilgili.”


Yaz beji by Toteme (Instagram)

Küresel moda endüstrisinin önde gelen dijital otoritelerinden biri olan Business of Fashion’a (BoF) göre, Londra merkezli Zegna Group, sessiz lüks patlamasının ortasında 65 milyon avro kar bildirdi. Ayrıca, Vince veya Banana Republic gibi çeşitli etiketlerin gösterişli fiyat etiketi hariç abartısız görünümde ellerini denediğine de işaret edildi.

“Alışveriş tarzım son zamanlarda sessiz markalaşmaya kaydı. Moda etkileyicisi Meghna Kaur, alışveriş alışkanlıklarındaki değişiklik sorulduğunda, “Bu parçalar, yüksek kaliteli, modası asla geçmeyen kumaşlardan yapılmış özel yapım ürünler oldukları için paralarına değer” diyor. En sevdiği markalar arasında The Row, Hermès, Chanel ve Loewe bulunmaktadır. Moda fenomeni Aashna Shroff için ise Victoria Beckham bu akımın mükemmel bir örneği. “Silüet, uyum ve klasik terziliğe odaklanması sessiz lüksü temsil ediyor” diyor.

Çok yıllık bir favori

Yeni gibi görünse de, uzmanlar trendin bizde her zaman var olduğuna inanıyor. Tasarımcı Anikate Satam, “Bir markalar tsunamisinde bir arada var oluyor” diye inanıyor. Barve, sosyal medyadan önce uzmanların bir Barenia Birkin çantasının veya Bottega Veneta’nın eski versiyonunun ne olduğunu bildiğini ekliyor. “Hindistan’da da yüzyıllardır sessiz bir lüks geleneğimiz var. Bir pashmina şalda veya bir benarasi sari’de veya hatta chikankari işlemeli zarif muslin mendilde kendini gösterir – tüm bunlar, sessiz lüks içinde iyi bir zevkin ayırt edici özellikleridir,” diyor.

Ani yükseliş neden?

Zamansız trend son zamanlarda tüm gücüyle ön plana çıktı. Birçoğu bunun, Aktarım serisinin popülaritesinden ve ayrıca müdahaleci markalamanın yorgunluğundan kaynaklandığına inanıyor. “Pandemi öncesi dönemde ve karantina sırasında buna benzer markalar gördük. Silüetler daha rahat ve sportif hale gelse de, markanın adı her zaman oradaydı,” diyor ünlü stilist Isha Bhansali.

Satam ayrıca insanların logo çılgınlığından bıktığını düşünüyor. “Bu tüketim davranışından maksimalist patlama da sorumlu” diye ekliyor. Barve, 2023’te iki radikal zıtlığın bir arada olacağına inanıyor: “Bir yanda gürültülü logolar ve slogan yüklü tişörtler var, diğer yanda ise yelpazenin diğer ucunda sessiz lüks var” diyor. Maksimalist stil hiçbir yere varamazken, sessiz lüksün abartısız estetiğiyle kendine has bir çekiciliği vardır.

Sağ stil

Uzmanlar, görünümün nasıl kaldırılacağına dair ipuçları paylaşıyor. Barve, “Tarzınızı anlayın, ne satın aldığınızı keşfedin ve gardırobunuzu dikkatlice planlayın” diyor. Öte yandan Satam, klasiklere odaklanıyor: “Logosuz ürünler seçin ve zamansız renklerde ikonik silüetler toplayın. Ayrıntılara, kaliteye, yapıya ve süreçlere odaklanın.” Bu arada Bhansali, spot renkleri savunuyor. “Görünümde çok fazla baskı ve öğe yok. Aksesuarın veya giysinin kendi adına konuştuğundan emin olun,” diye sözlerini bitiriyor.