“Yüksek ve Düşük: John Galliano” tartışmalı bir tasarımcının yükselişini ve düşüşünü belgeliyor | Moda trendleri

ilayda

Member
Yeni belgesel “High & Low: John Galliano”, moda endüstrisinin en ünlü ve tartışmalı isimlerinden biri olan ünlü İngiliz tasarımcının tüm karmaşıklıklarını kapsıyor. Kevin Macdonald'ın yönettiği filmde Galliano ve moda ikonları Anna Wintour, Naomi Campbell, Penelope Cruz, Kate Moss ve Charlize Theron'la samimi röportajlar yer alıyor. (Ayrıca okuyun | Janhvi Kapoor ve Aditya Roy Kapur, Lakme Moda Haftası'nın beşinci gününde modern Hint etnik kıyafetleriyle rampayı ateşe verdi: İzle)


MUBI tarafından sağlanan bu görüntü, “High & Low – John Galliano” belgeselinden moda tasarımcısı John Galliano (solda) ve Vogue baş editörü Anna Wintour'u gösteriyor. (AP)

Galliano'nun yıldızı, Christian Dior'un onu 1996'da kreatif direktör olarak işe almasından önce, Givenchy onu 1995 yılında genç baş tasarımcı olarak işe aldığında parlak bir şekilde parlıyordu. Neredeyse 15 yıl boyunca Dior'da çeşitli sezonluk koleksiyonlar üzerinde yorulmadan çalıştı ve aynı zamanda kendi markasını kurdu. Abartılı teatral podyum gösterileri, ayrıntılı setler ve makyajlarla hikayeler anlatıyordu.

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

Film, Galliano'nun 2010 ve 2011 yıllarında bir dizi Yahudi karşıtı ve ırkçı yorum yaptığı sırada aşırı çalıştığını ve alkol ve uyuşturucu kullandığını öne sürüyor. “Hitler'i seviyorum” dediği Habernun viral hale gelmesinin ardından öfke hızla yayıldı. Dior onu bıraktı, Fransa'daki bir Yahudi düşmanlığı davasında hüküm giydi ve birkaç yıl boyunca moda dünyasından kayboldu. Bu süre zarfında kendini rehabilite etmek, ayıklamak ve Yahudi tarihi ve kültürü hakkında eğitim vermek için kamusal ve özel çabalar gösterdi.

Galliano, 2014 yılında Parisli moda evi Maison Margiela tarafından işe alındı ve yıllar sonra ilk defilesine çıktı. En son programı övgü dolu eleştiriler aldı. Associated Press, Macdonald'la Galliano'nun yükselişi ve düşüşü ve neden birçok arkadaşının ve hayranının ona sadık kaldığı hakkında konuştu. Yanıtlar netlik ve kısalık açısından düzenlendi.

AP: Bu film nasıl ortaya çıktı?

– MACDONALD: Paris'e gittim, (Galliano) ile tanıştım, öğle yemeği yedik ve onun film yapmak istediği belliydi. Sanırım bu birkaç nedenden dolayı aklına geldi, belki de kısmen şöyle düşündüğü için: “Alexander McQueen'in harika bir filmi var.” Yanımda bir tane olmalı.” …Ama aynı zamanda bana şunu söylediği için de düşünüyorum: ” Bakın, insanların beni affetmesini beklemiyorum. “Beni affetmeyenler beni affetmeyecekler ama insanların olanları biraz daha anlamasını istiyorum.” Ve bunun iyi bir motivasyon olduğunu düşündüm. bir film yap.

AP: İzledikten sonra insanların onun hakkında ne bilmesini istiyorsunuz?

– MACDONALD: Tartışma filmi olan ve olayları siyah beyaz olarak sonuçlandırmayan bir film yapmak istedim. Çünkü bu filmin gündeme getirdiği pek çok sorunun cevabı yok. Birisi ne zaman aidatını ödedi? Ne zaman affedilmeliler? Birinin bir şeyi neden söylediğini gerçekten nasıl bilebiliriz? Birisi neden yanlış bir şey yaptı? Kör sarhoştu ve bayıldı. Bunu neden yaptığını bile hatırlamıyor. Bu yüzden insanların, Tanrım, bu çok karmaşıkmış gibi hissetmelerini istiyorum.

AP: Birçok moda ikonu sorunlarına rağmen ona sadık kaldı, neden?

– MACDONALD: İnsanlar eleştirebilir ve şunu söyleyebilir: sadakatinizi dürüstlüğün önüne koyuyorsunuz. Ama şunu da görebilirsiniz: Sadakat, hepimizin bildiği gibi, gerçekten harika bir niteliktir. Ve bu kadar çok ünlünün bazı itibar riskiyle birlikte sahneye çıkmayı kabul etmesini şaşırtıcı buluyorum. Ona sadık oldukları için, onu sevdikleri için ve deneyimlerini onunla aktarmak istedikleri için bunu söyleyebilirim.

AP: Galliano'nun geçmişteki yorumlarından ve davranışlarından dolayı pişmanlık duyduğunu düşünüyor musunuz?

– MACDONALD: Onun hiçbir şekilde bilinçli olarak insanlara zarar vermekle ilgilendiğini düşünmüyorum. Onun için üzülme konusuna gelirsek, bence olanlardan dolayı çok üzgün ama bence onun bir yanı da var; biraz narsist ve şöyle hissediyor: “Yeterince yaptım.” Ama sonra. elbette arkasını dönüyor ve şöyle diyor: “Asla affedilmeyeceğimi biliyorum. Ve kıyafetlerimi asla satın almayacak bazı insanlar olduğunu da biliyorum.

AP: Maison Margiela'daki başarısının devam edeceğini düşünüyor musunuz?

– MACDONALD: Bu son gösteri o ilgiyle karşılandı ve insanlar kesinlikle onu sevdi. Artık internet fenomeni haline geldi. Ve insanlar onun artık Margiela olmadığını söylüyor. Yine Galliano. Belgeseli yapma deneyiminin herhangi bir şekilde rahatlatıcı ve özgürleştirici olup olmadığını bilmiyorum ama sanırım biraz da olsa bu olabilir. “Tamam, artık bunu aştım, artık… gerçekten çok iyi olduğum şeyi yapabilirim ve kendimi yeniden daha kişisel bir şekilde ifade edebilirim” gibi bir his veriyor.